تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1396برچسب:ریاضی,اول,کتاب,درسنامه,دانلود,آموزش, | 9:25 | نویسنده : شیرین زارع

کتاب ریاضی اول

دانلود



در این بخش مزایای کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل ارائه می گردد:

1- امکان پرسیدن سوال و پرسش با هر تعدادی: در کلاسهای گروهی معمولا امکان پرسیدن تعداد زیادی سوال وجود ندارد. خیلی از اوقات به خاطر جوی که بر کلاس حاکم است دانش آموزان و دانشجویان ترجیح می دهند که اصلا سوال نپرسند. ولی در جلسات تدریس خصوصی به هر تعدادی می توان سوال پرسید و از طرفی جو حاکم بر کلاس تدریس بسیار راحتتر بوده و بنابراین دانش اموزان و دانشجویان در پرسیدن سوال مشکلی نخواهند داشت. در کلاسهای گروهی ممکن است دانش آموزی فکر کند که شاید سوالش خنده دار باشد و سوال خودش را هیچ وقت نپرسد و اشکالات درسی تا آخر باقی بماند.

2- رفع اشکال کامل برای دانش آموز و دانشجو: در جلسات تدریس خصوصی برای هر مبحث و درسی به صورت کامل رفع اشکال می تواند انجام شود. چون همانطور که گفته شده دانش آموز یا دانشجو هر سوالی که دارد حتی اگر مربوط به مقاطع قبلی باشد را می تواند بپرسد و از طرفی زمان کافی برای پاسخ دادن به سوالات وجود دارد. جلسا تدریس خصوصی برای رفع اشکال و یادگیری کامل درس می تواند کاملا مفید و موثر باشد به شرط آنکه در کنار جلسات تدریس خصوصی، مطالعه و حل تمرین و مرور هم وجود داشته باشد.

3- داشتن زمان بیشتر برای حل تمرین و مسئله: در جلسات تدریس خصوصی تمرین، مسئله و مثالهای بیشتری می توان حل کرد. تعداد جلسات تدریسی که برای هر درس می توان برگزار کرد دلخواه بوده و بنابراین اگر برای بحث خاصی لازم است تمرینات بیشتری حل شود می توان یکی دو جلسه بیشتر در نظر گرفت و مسائل بیشتری حل کرد. این امکان در جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه وجود ندارد. در این کلاسهای گروهی معمولا از هر بحثی یک یا دو سوال بیشتر حل نمی شود. البته کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه مفید بوده و شرکت در این کلاسها لازم است. ولی به هر حال در جلسات تدریس خصوصی به دلیل زمان بیشتری که وجود دارد می توان تمرینات بیشتری حل کرد.

4- امکان رفع اشکال پایه های قبل: در بسیاری از مواقع برای درسهایی همچون ریاضی و فیزیک اشکالی که دانش آموزان و دانشجویان دارند به پایه های قبل بر می گردد. اگر در کلاس مدرسه یا دانشگاه از مباحث پایه های قبلی سوال پرسیده شود مدرس یا استاد به علت کمبود وقت نمی تواند به چنین سوالهایی پاسخ دهد. البته حق هم دارد. چون مباحث همین مقطع حاضر را هم ممکن است نتواند به پایان برساند. در جلسات تدریس خصوصی، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و ... اگر دانشجو یا دانش آموز سوالی داشته باشد که ناشی از ضعف او در پایه های قبل باشد، با توجه به زمان کافی ای که وجود دارد، مدرس به راحتی می تواند به آن پاسخ دهد.

5- تمرکز بیشتر در کلاس درس: در کلاسهای تدریس خصوصی و نیمه خصوصی چون تعداد نفرات شرکت کننده در کلاس درس کم است سکوت بیشتری حکم فرما بوده و عوامل کمتری برای پرت شدن حواس و نداشتن تمرکز وجود دارد. در کلاسهای گروهی تدریس دروس مختلف چون معمولا تعداد دانش آموزان و دانشجویان بین 30 تا 40 و در بعضی از اوقات 50 نفر است و در ضمن تعدادی از دانشجویان واقعا برای یادگیری درس نیامده اند، تمرکز کمتر بوده و جو کلاس خیلی برای یادگیری درس مناسب نخواهد بود. ر کلاسهای تدریس گروهی اگر مدرس نتواند کلاس را کنترل کند واقعا در چنین کلاسی یادگیری درس سخت است. البته همانطور که گفته شده، گفتن این مطلب به مفهوم غیر مفید بودن جلسات تدریس گروهی نیست ولی به هر حال در جلسات تدریس خصوصی تمرکز بیشتر و آرامش بالاتری بر کلاس درس حاکم است.

6-راحت تر بودن محیط کلاس درس: جلسات تدریس خصوصی معمولا در منزل برگزار می گردد. بنابراین محیط برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه بسیار راحتتر است. در منزل می توان لباس راحتتری پوشید، حین تدریس می توان نوشیدنی ای نوشید و بیسکویتی خورد و حتی هر زمان که لازم باشد می توان استراحت کرد. با محیط راحتتری که جلسات تدریس خصوصی دارد، اگر کلاسها جدی گرفته شده و در کنار کلاسهای تدریس خصوصی و کلاسهای مدرسه و دانشگاه مطالعه، مرور، حل مسئله و تمرین و پشتکار کافی وجود داشته باشد، دانش آموزان و دانشجویان می توانند نمرات بسیار خوبی کسب نمایند.

7- برگزاری جلسات تدریس در زمان دلخواه و مطلوب: در بسیاری از اوقات کلاسهای مدرسه و دانشگاه ساعت 7:30 یا 8 صبح برگزار می شود و شما هم ساعت 3 شب خوابیده اید ... تصور کنید که در این حالت شرکت در کلاس تدریس مدرسه  و دانشگاه چه بازدهی ای می تواند داشته باشد. ولی کلاسهای تدریس خصوصی را در هر زمانی که بخواهید می توانید برگزار کنید. 10 صبح، 5 بعد از ظهر و یا هر ساعت دلخواه دیگری. این انتخاب دلخواه ساعت برگزاری کلاس واقعا مزیت بزرگی است. چون به هر حال هر فردی در زمانی از روز بازدهی بیشتری برای یادگیری دارد. بعضی ها دوست دارند صبح درس بخوانند و افراد دیگری حوال غروب کارایی بیشتری دارند.

8- قابلیت تغیر زمان جلسه تدریس: جلسات تدریس خصوصی را می توان کوتاه یا بلند برگزار کرد. می توان جلسه تدریس را 1 ساعت و نیمه، 3 ساعته و یا با هر مدت زمانی که لازم است برگزار نموده و درس را کامل پوشش داد. البته در صورتیکه جلسات تدریس خیلی طولانی باشد توصیه می شود در بین جلسات تدریس حتما استراحتهای کوتاهی بگنجانید.

9-امکان برگزاری جلسات تدریس تا روز قبل از امتحان: جلسات تدریس خصوصی را تا روز قبل از امتحان هم می توان برگزار کرد. جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه معمولا یکی دو هفته قبل از شروع امتحانات به پایان رسیده و اگر دانش آموز و دانشجو اشکالی داشته باشد نمی تواند از معلم و استاد خود بپرسد. در ایام فرجه ها، با برگزاری جلسات تدریس خصوصی می توان درسها را جمع بندی کرد، مسائل و تمرینات بیشتری حل نمود و اگر اشکالی وجود دارد، رفع اشکال کرد.



تاريخ : سه شنبه 3 بهمن 1396برچسب:ریاضی,زیبا,خلقت,مورچه ها هم ریاضی می دانند, | 11:0 | نویسنده : شیرین زارع

تاقبل از این در تمامی حشرات تنها حشره باهوش زنبور عسل بود که از طریق علم هندسه کندوی خود را می ساخت و پس از آن عنکبوت که از روی نقوش هندسی تار می بافت که البته بعدها دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زنبور عسل تحت هر شرایطی می تواند نقش را جابجا کرده و پرده ها را با تغییر سایز و زاویه باز هم هندسی بسازد درحالی که اگر تار ینج ضلعی اولیه عنکبوت به هر دلیلی پاره شود عنکبوت برای تعمیر آن قادر به ساخت مجدد آن کوشه یا ضلع نیست بلکه از روی غریزه تنها سوراخ تار را پر می کند.

 

این مباحث سالها مورد آزمایش قرار گرفت و اعلام شد تنها حشره باهوش که هندسه می داند زنبور عسل است ، اما امروز با خواندن این مطلب در میابیم که مورچه ها نیز بجر قدرتمندی از هوشمندی نیز برخوردارند و حساب می دانند.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 29 دی 1396برچسب:, | 19:14 | نویسنده : شیرین زارع

کتاب ریاضی هشتم

لینک دانلود

 



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد